ceritera seorang si pemakai stiletto

bukan hajat untuk menambah tinggi yang sedia ada sedikit. syukur kepada SI PEMBERI NIKMAT agung...tapi si pemakai stiletto punya hasrat jiwa kontang agar ada oasis gah terjumpa di Gurun Kyzyl Kum di selatan tengah glob. Radius kita mungkin sama. Si pemakai wedges, si pemakai but tinggi, si pemakai sneaker, si pemakai kasut apek... kamu dan aku berkasut dan punya ceritera sendiri. setinggi mana tumit kamu? biarkan si pemakai stiletto tinggal di sini. kamu mahu bersama? silakan. tapi berhati-hati. Selamat ke atas kamu penduduk semesta.

Wednesday, November 17, 2010

menguntum senyum di lampu merah

aku bayangkan aku pakai Honda HNX. warna hitam kilat.
lalu tepi bangunan. semua kepala berpusing.
bukan lihat kereta tapi siapa yang membawanya.
vrooomm...aku tekan minyak. laju dan laju lagi..

oopppssss...lampu merah.
berhenti (ala-ala arahan skuad kawat kaki abang-abang polis PULAPOL)
kulihat kiri kanan..adakah orang lihat aku bawa Honda mahal ini?
di sebelah guna Kenari Putih. perempuan. manis. pakai tudung ala-ala Yunalis Zarai.
di sebelah guna motorsikal. juga Honda. huh! sama saja jenama. mesti setaraf.
di depan apek tua pakai basikal Vintage. hebat.

tak ada yang serupa aku. tekan minyak guna stiletto tumit tinggi. (biar sakit asal bergaya)
bak kata Joyah yang juga si pemakai stiletto, nak cantik korban sikit do...
tapi ada satu yang sama.
aku, si Yunari (Yuna pakai Kenari), Honda capok, apek Vintage...
menguntum senyum di lampu merah...

No comments:

Post a Comment