ceritera seorang si pemakai stiletto

bukan hajat untuk menambah tinggi yang sedia ada sedikit. syukur kepada SI PEMBERI NIKMAT agung...tapi si pemakai stiletto punya hasrat jiwa kontang agar ada oasis gah terjumpa di Gurun Kyzyl Kum di selatan tengah glob. Radius kita mungkin sama. Si pemakai wedges, si pemakai but tinggi, si pemakai sneaker, si pemakai kasut apek... kamu dan aku berkasut dan punya ceritera sendiri. setinggi mana tumit kamu? biarkan si pemakai stiletto tinggal di sini. kamu mahu bersama? silakan. tapi berhati-hati. Selamat ke atas kamu penduduk semesta.

Tuesday, January 25, 2011

surat kepada encik sial bin celaka!


ke hadapan encik sial bin celaka yang telah lama terduduk simpuh di pentas ketenangan,
setelah lama bergurau senda, bertepuk gurau,
mungkin perlu ada tingkat terbaru untuk tahap kecelakaan untuk kamu encik sial.

bukan maksud saya mahu bercemuh bicara di sini tetapi belajarlah untuk lebih peka.
belajarlah untuk lebih faham. belajarlah untuk lebih sensitif. tidak banyak yang perlu. cuma 1% daripada keseluruhan sikap "sensitif,peka,faham" kamu.

tidak perlu bersembah kaki tunjuk kamu hormat. tidak perlu berlutut cium tunjuk kamu hebat. cukup hanya dengan kamu jaga bicara, jaga tuturkata, jaga segala adab yang ada.

sipemakaistiletto tebal tingkat sabarnya. tapi telah luntur juga dengan clorox paling hebat diluahkan daripada mulut kamu encik sial bin celaka. jangan pernah mengata sipemakaikasutaneka hanya kerana satu baris kata daripada si "tidak tahu apa-apa". Sedangkan di luar sana tersenyum simpul dipemakaikasutentahapa-apa dek kerana sikap terlampau tidak pernah dihidu media. oh. mungkin dia cantik. mungkin dia ayu. tapi di juga sama seperti kamu. mungkin perlu diubah namanya menjadi SITI SIAL binti CELAKA. biar seluruh dunia tahu kamu dan dia anak CELAKA!

Maaf jika aku terlalu celaka dan sial bicara di sini. bila terlalu geram sipemakaistiletto juga mungkin membaling stilettonya dan biarkan ia membunuh kamu. Terlalu geram. YA! TERLALU GERAM! Mulai sekarang tak usah berbingung diri, berisau fikir untuk menjaga hati sipemakaistiletto kerana kamu sudah dicatat dengan pen-tidak-akan-dapat-padam (permanent)di buku skrap hitam di hati aku bersama dengan SITI SIAL binti CELAKA.

Sekian, terima kasih. Mohon berundur diri.

Yang benar,
sipemakaistiletto

3 comments:

  1. aih...jelas menggelegak takungan jiwa tu...kenapa ya..?

    ReplyDelete
  2. bila terlalu marah dengan manusia berhati keldai berotak sotong. semua benda mahu dihitamkan.

    ReplyDelete
  3. boleh dihitamkan...tapi jangan sampai tasik sendiri hitam airnya...

    ReplyDelete